Hårfärg!

Fått frågan vilken hårfärg jag använde för ett tag sen när jag gjorde mitt hår lite ljusare, och det är då Schwarzkopf essential colour 205 lightest blonde. Den passade verkligen mig och jag fick resultatet jag ville ha, i början tyckte jag dock att det var endel gula nyanser i håret men det fixade jag med silvershampot jag tipsade om för ett tag sen. Har ju även gjort slingor hos frisören i vintras och visst det blev bra resultat direkt, men tycker det blir minst lika bra om man gör det själv och bara använder ett bra silvershampo efteråt ifall det skulle bli gult. Men man får ju vara noga med att man inte har så slitet hår från början eftersom att varje gång du bleker eller gör ditt hår ljusare så slits det. Så det gäller alltså att ta hand om ditt blonda hår med inpackningar och vara försiktig med det.





Sen om man av någon anledning inte vill slinga eller färga sitt hår men ändå vill få en ljusare nyans så kan man ju pressa citron i det, ett tips är att pressa citronens saft tillsammans med vanligt vatten i en sprayflaska och spraya jämt i hela håret och sen gå ut och sätta sig i solen då även solens strålar hjälper till att bleka det, dock har jag hört många som fått ganska slitet hår av det eftersom att syran från citronen är väldigt sur och kan slita något enormt så då kan en bra inpackning vara att rekomendera, finns ju vissa speciellt för blondt hår!




Kommer nog mer inlägg senare, känner att jag är skyldiga er det plus att jag inte har så mycket annat för mig!

Hörs later guys!


xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0