Jakten på nya skor!

Converse är väll en sko som varit populär i alla år, en riktigt klassiker som funkar i alla lägen.
Iallafall, jag har nog aldrig varit en av de som fastnat för dem och har aldrig förstått varför alla ska trippa runt i samma tygskor.. förrän nu!  
Av någon anledning så blev jag detta året fast för de vackra, fina och alldeles underbara tygskorna som finns i alla möjliga färger&mönster. Kikade runt i stan och såg att det fanns både gula, ljusrosa, gröna, blå osv. Ändå fastnade jag för det tråkiga vita, men that's me!  Enkelt&Stilrent ska det vara ;).  

Efter dagarna på stan så gick jag en dag till mamma och berättade om vilka vårskor jag blev intresserade av, hon blev faktiskt överlycklig över att det just var Converse då hon tjatat på mig i många år att det är skitsnyggt osv. ändå har jag hållt mig till Lacoste tygskor (rekomenderas, kvaliteten är magisk)  Så jag fick pengar av mamma och nästa dag tog jag mig till stan med Hedvig på jakt, och tro det eller ej. MEN ALLA VAR SLUT I MIN STORLEK, fanns inte en vit converse i hela staden, även i Helsingborg var de slut. Jag gav nästan upp hoppet, men idag kan jag vara jäkligt tacksam för att jag har en mamma som aldrig ger sig, för istället för att ge upp hoppet så loggade vi in på www.brandos.se och www.zoovillage.com och sökte, och JA! Där fanns min drömsko, internet är verkligen bäst! ;)


Så ett tips till alla er där ute är att inte bara kika i vad butikerna i er stad har för utbud, ta tåget till närmsta storstad och ta en titt och annars gå in på en välkänd webb butik så ska ni nog hitta :D!  





PS. Ska självklart ta egna bilder med tiden, men har ju precis kommit igång så !

xoxo

Kommentarer
Postat av: hedvig

du har för små fötter. så äre!

2010-04-11 @ 00:10:47
URL: http://trainonfire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0